Pagini

marți, 24 aprilie 2012

SPIRALE CU MAR

            
               De mult ochisem reteta asta, doar ca la aluaturi ma bag  cand am macar cateva ore la dispozitie sa stau in bucatarie si cum eu sunt mereu pe fuga.....asta este, in asteptarea 'week-end-urilor  lungi' tot nu am putut rabda si am facut-o din nou....am fentata bucataria si am folosit un aluat cumparat. O sa credeti ca folosesc doar din acelea, dar nu, nu...... si o sa va si arat in viitor ca nu e asa. Reteta originala o gasiti pe site-ul Laurei Laurentiu, o deosebita gospodina :     http://www.retetecalamama.ro/retete-culinare/patiserie/spirale-cu-mere-si-stafide.html  . Eu am facut-o in stilul meu, ca de obicei caci nu ma pot abtine sa nu modific ceva. Va trebuie:
  • un aluat de placinta din comert cca 400 g
  • 6 mere mari
  • 150 g zahar tos
  • un praf de scortisoara
  • 10 g unt
  • 3-4 linguri cu gris
  • un ou
            Merele se curata de coaja, se dau pe razatoarea mare si se pun la calit in unt intr-o tigaie adanca. Cand sunt usor calite (incep sa isi schimbe la culoarea), se adauga 100 g de zahar, grisul si scortisoara. Le mai tineti pe foc cca 10 minute amestecand incontinuu.



         Aluatul il intindeti intr-o foaie dreptunghiulara, peste care intindeti pasta de mere. Il pliati de la jumatate ca in poza si il taiati fasii late de cca 1,5 cm.


            Luati cate o fasie si o rasuciti in mana sub forma de spirala. Puneti spiralele intr-o tava tapetata cu hartie de copt.


               Bateti oul bine si ungeti spiralele folosind un penson. Presarati 50 g de zahar in ploaie.Bagati la cuptorul preincins la 180° si lasati aproximativ 15-20 de minute, pana se rumenesc usor.




                Le scoateti din tava cand se racesc, cand sunt calde, sunt inca moi si riscati sa le rupeti.
                                            Pofta buna!




        
                      

3 comentarii:

Anonim spunea...

hai ca asta e simpla :)
glumesc desigur, dar ma incumet s-o fac si eu

florentina spunea...

anonimule....chiar te rog sa te incumeti pentru ca sunt foarte gustoase :) :P

Anonim spunea...

danielacindea
foarte frumos ti-a iesit tortul cu fondant .Bravo, chiar reusit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...